Demo

Univerzita otevírá UPoint – informační centrum a obchod

Olomouc (15. dubna 2015) – Informační centrum univerzity, obchod, čítárna i komunitní místo – to vše zahrnuje nový UPoint, který se ve čtvrtek v pravé poledne otevře v domě U Černého psa na Horním náměstí. Na dvou stech metrech čtverečních nalezne široká veřejnost autorskou módní kolekci, kvalitní upomínkové předměty, knihy z univerzitního vydavatelství, ale i informace o univerzitě a nabídce jejích služeb. Otevřeno bude od pondělí do soboty od 12 do 20 hodin.

Podobná idea existovala na univerzitě už dříve, ale nové vedení jí doslova vdechlo život. Zároveň tím podstatně přispělo k oživení městského centra. Přestože univerzita má v Olomouci několik desítek budov, paradoxně v centru města vidět nebyla.

Veškerý informační a prodejní servis zajišťují studenti univerzity, takže mají návštěvníci vše takříkajíc z první ruky. Studenti a absolventi jsou podepsáni také za částí sortimentu, ať už se jedná o návrhy módní kolekce UniWearCity, nebo design některých upomínkových předmětů. „Prostory UPointu nejsou ale určeny jen akademické obci, ale mají sloužit i široké veřejnosti včetně turistů. Ti všichni zde najdou bezdrátové připojení k internetu nebo možnost posedět v příjemném prostředí nad kávou z lokální pražírny,“ uvedl prorektor Petr Bilík.

Knihy, móda, suvenýry

Spojení knih, módy a reklamních předmětů je vlastně tím nejobvyklejším skloubením na zahraničních univerzitách. „Možná nejzásadnější impuls vzešel ze skotského Saint Andrews, kde jsem se šel na stáži podívat do jejich univerzitního obchodu. Vše tam mají velmi elegantní a do detailu dotažené, prakticky z každé věci se stává nositel značky. Na jednu stranu je to zboží, na druhé identifikace s institucí a šíření jejího dobrého jména po světě,“ uvedl prorektor Petr Bilík.

Knižní regály zaplní vybrané tituly z Vydavatelství UP a pražské Academie. Zprvu budou k dispozici jen tituly k prodeji, ale časem i k četbě. „Prostor bude otevřený i návštěvníkům, kteří si přijdou jen přečíst noviny či se začíst do některé z knížek patřících do fondu univerzitní knihovny,“ uvedl mluvčí univerzity Radek Palaščák.

Módní kolekci navrhla absolventka univerzity Alexandra Monhartová, nafotila ji studentka Kristýna Erbenová. Design suvenýrů je prací Radima Měsíce, studenta a zaměstnance oddělení komunikace v jedné osobě.

Univerzita sobě i veřejnosti

Rentabilita UPointu je do velké míry zaměřena na to, aby si zboží odkupovala sama univerzita, aby si ho osvojila akademická obec. „Když se budou odehrávat konference, měli by organizátoři myslet na tento obchod, a ne aby se při každé příležitosti měnila grafika, materiály a kupovaly se nekvalitní a nesmyslné věci,“ uvedl prorektor Bilík.

Od otevření budou na pultech asi tři desítky druhů zboží, ale naskladněných položek je již nyní několik tisíc. „Nejvíce je zastoupena móda. Také předpokládáme, že nejrychleji dojde,“ odhaduje vedoucí obchodu Lenka Matoušková. Nejdražším produktem je luxusní rukodělná kožená peněženka za 1500 korun, nejlacinějším dřevěná tužka s gumou za deset korun.

Neméně důležitá je funkce UPointu jako informačního centra. Veřejnost se zde dozví vše o univerzitních kulturních, společenských a vzdělávacích akcích, o programu Absolvent, vzdělávacích programech pro všechny generace nebo o nabídkách ubytování a stravování.

 

Kontaktní osoba:

Ondřej Martínek
Univerzita Palackého v Olomouci | oddělení komunikace
E: ondrej.martinek@upol.cz | T: 585 631 022 | M: 777 587 517